Application & Product design Webdesign & development

Signature Foods

We loodsten Signature Foods verder naar het digitale tijdperk met een nieuw B2B platform waarmee ze als marktleider het verschil kunnen maken. Dankzij de gloednieuwe app kunnen klanten voortaan QR-codes scannen om punten te sparen en kan Signature Foods doelgerichte marketing- en inspiratie-acties lanceren. En wij hebben er weer een tevreden klant bij. Win-win-win dus.

De opdracht

Signature Foods is absolute marktleider als het gaat over artisanaal bereide smeersalades. Hun producten zijn een vaste waarde bij heel wat catering-, broodjes- en speciaalzaken en supermarkten. Signature Foods ontwikkelde 4 productmerken, waarvan Hamal veruit het bekendst is. Hun andere merken (VH Signature, Heks'nkaas en Le Cobourg) zijn veel minder gekend. Om daar verandering in te brengen moest er een kruisbestuiving komen van het alom gekende Hamal naar de rest van hun productengamma.

Via DUO kwam Signature Foods bij Nascom aankloppen. Ze vroegen ons om hun volledige servicelijn te digitaliseren naar hun klanten toe. Een opdracht waar wij graag onze tanden in zetten.

De Oplossing

Signature Foods hamerde erop dat ieder onderliggend merk haar eigen identiteit moest behouden. Het was dus aan ons om alle merken onder 1 grote website samen te brengen en tegelijkertijd rekening te houden met de eigenheid van elk merk.

We startten met enkele workshops samen met de klant. Zo kregen we een goed inzicht in zowel de merken en producten, maar ook in de wensen en verwachtingen van de klant. Samen bepaalden we de architectuur (IA en technisch) en konden we een passende structuur bepalen voor de nieuwe website. We besloten om die structuur zo vast mogelijk te houden. Dat zorgt voor herkenbaarheid en biedt ook de nodige stabiliteit om alle content goed te kunnen plaatsen. Om ieder merk toch te onderscheiden doen we enkel aanpassingen op grafisch vlak en qua taalgebruik.

Het doel van de website is tweeledig. Enerzijds blijft het natuurlijk een productinformatiesysteem, waar klanten alle mogelijke productinfo makkelijk moeten terugvinden. Maar de factor ‘inspiratie’ is een tweede belangrijke pijler. Signature Foods wil namelijk met alle producten inspireren via receptideeën, tips & tricks, etc. Ze willen hun klanten helpen om hun zaak te verbeteren en meer te verkopen. Uiteindelijk zorgen ze zo ook voor cross-sales tussen de verschillende merken.

Het resultaat

We legden samen een heel parcours af en slaagden erin om een gulden middenweg te vinden in het systeem waarbij ieder merk toch mooi tot zijn recht komt. Waar dat vroeger minder het geval was, is deze nieuwe site nu een echte sales tool geworden. De site is volledig mobiel en bevat ook een gloednieuwe app die we speciaal ontwikkelden om hun veelgebruikte puntenspaarsysteem te digitaliseren. Het systeem kreeg een upgrade naar de digitale wereld en werkt voortaan met een QR-code waardoor punten gescand kunnen worden. Wij hebben hen hierin begeleid en baseerden ons hiervoor op het loyalty systeem van McDonalds  dat eerder al door DUO werd ontwikkeld. Via deze app kunnen ze klanten nu een nog betere service bieden d.m.v. gerichte marketing- en inspiratie-acties.