Webdesign & development

Reynaers

Reynaers kreeg van ons een gloednieuw platform waarmee ze niet alleen hun eindconsument maar ook vakmensen en architecten rechtstreeks kunnen informeren. En inspireren.

Reynaers en Nascom go way back. Samen werkten we de afgelopen jaren al stapsgewijs aan een compleet nieuwe website. De stijl van het nieuwe design zetten we dit jaar ook volledig door in de rest van de site. Met nog wat extra’s erbovenop.

De opdracht

Voor Reynaers is het belangrijk om altijd een stap voor te blijven op de concurrentie. Zo wilden ze niet alleen hun eindconsument maar ook vakmensen en architecten rechtstreeks benaderen via één online platform waar ze hun kennis en informatie kunnen delen.

De Oplossing

Op de landingspagina maak je als bezoeker meteen een keuze uit een van drie ingangen: particulier, architect of vakman. Afhankelijk van deze keuze krijg je verder enkel content aangeboden die voor jouw doelgroep relevant is. Zo surft elke bezoeker dus optimaal, aangezien hij al vanaf het begin de juiste informatie naar zich toe kan trekken.


Helemaal nieuw is de toegang tot het klantenportaal, enkel via login toegankelijk voor vakmensen. Via een dashboard wordt de bezoeker geleid naar content en tools die interessant voor hem zijn. We importeren hiervoor info uit externe systemen en bieden die naadloos aan binnen de website. Zo krijg je als vakman vlot toegang tot o.a. producttrainingen, informatie over de huur of aankoop van gespecialiseerde machines, softwarepakketten, installatievideo’s, certificaten en kleurcomponenten van ramen, nieuws, etc.

Al deze info is toegankelijk voor geregistreerde Reynaers vakmensen. Zodra een bezoeker is aangemeld op Reynaers.be, is hij dankzij de ‘Single Sign On’ functionaliteit (SSO) ook automatisch aangemeld op andere softwarepakketten die door Reynaers werden aangeboden. Om deze functionaliteit te integreren werkten we voor het eerst met Microsoft Azure (Azure Active Directory).


Reynaers heeft een gigantische database aan content ter beschikking. We halen deze info rechtstreeks binnen via een API-integratie met het pim-systeem van Reynaers. Dit zorgt ook voor een aanzienlijke verbetering qua laadtijd, wat het surfgemak enorm bevordert.

Reynaers beseft ten volle dat de website een steeds belangrijkere tool wordt, en stapt stilaan af van de dure geprinte magazines waarin al hun communicatie over referentieprojecten en thema artikels is opgenomen. In de plaats daarvan publiceren ze al hun content bewust online en maken ook die vrij toegankelijk voor vakmensen. Ze zien duidelijk de troeven in van dit systeem: een groter bereik dankzij de gemakkelijke verspreiding over een reeks digitale kanalen (social media, vakwebsites, ...), kostenbesparend, sneller aanpasbaar en dus makkelijker om op de actualiteit in te spelen, en de mogelijkheid om alle content snel te vertalen naar 30 talen.

Het resultaat

Het nieuwe Reynaers platform is op deze manier geëvolueerd van een simpele website naar een verzameling van verschillende achterliggende databronnen. Een schat aan informatie voor vakmensen en particulieren. Reynaers.be verandert zo in een one-stop-shop voor iedereen die informatie zoekt. Je vindt alles wat je zoekt binnen hetzelfde platform. Met het klantenportaal levert Reynaers een belangrijke extra dienst aan de vakman.


De samenwerking met Reynaers verloopt al geruime tijd erg aangenaam. Net zoals wij zochten zij naar een partner op lange termijn. Ze hebben nood aan iemand die hen begrijpt en juist op hun noden kan inspelen, maar die ze bovenal kunnen vertrouwen. We kijken al uit naar het volgende project waar we samen onze tanden kunnen inzetten.

Massimo Pinti, Digital communication project leader van Reynaers Aluminium:

“De samenwerking met Nascom verloopt al jaren zeer positief. Het team is innovatief, kwaliteitsgericht en ze zijn absolute experts in hun domein. Ze denken mee met de klant en dit maakt van Nascom de ideale partner om de digitale strategie van Reynaers Aluminium mee te realiseren en naar een hoger niveau te tillen."