Webdesign & development

Ebema

We bouwden voor Ebema een krachtige tool: een digitaal platform waarmee ze hun verhaal op een authentieke manier kunnen vertellen.

De opdracht

Tegen Batibouw een digitaal platform lanceren dat de vernieuwde Ebema_Stone&Style-vibe uitademt. Stone&Style, het gamma geproduceerd door Ebema voor tuin, terras en inrit, kreeg eerder al een nieuwe merkstrategie, die ook doorheen alle Ebema- merken moest worden doorgetrokken.

Ebema is een toonaangevend producent van hoogwaardige betonelementen, en biedt tegelijkertijd belangrijke ondersteuning aan vakmensen, o.a. via trainingen.

Om hun slagzin ‘ruimte verbeteren’ waar te maken, werd het voor Ebema tijd om ook de verouderde online ruimte aan te pakken. Om te beginnen: de onvermijdelijke switch maken naar een mobile-friendly platform. Daarnaast zocht Ebema vooral naar een plek om eindeloos en op allerlei vlakken te kunnen inspireren. De enorme schat aan informatie op de oude website zat verstopt in pdf’s. Een regelrechte ramp voor zoekmachines. De uitdaging: de productcatalogus zo heruitvinden dat hij toch nog alle belangrijke (technische) info bevat, maar beter vindbaar is, flexibel getoond wordt en de getoonde info op elk moment relevant blijft voor de consument.

Quick Brown Foxes was verantwoordelijk voor de oplevering van de wireframes en het webdesign. Nascom nam de bouw voor zijn rekening.

Ebema product pagina

De Oplossing

Stap 1: kick-off meeting met alle partners aan tafel. De koppen samen steken, een prioriteitenlijst opstellen waar iedereen zich in kan vinden, en ons vervolgens met z’n allen (dus ook de IT-afdeling en het marketing team bij Ebema) engageren om die samen te realiseren. Wekelijkse team meetings hielpen ons om kort op de bal te spelen en snel te schakelen.

Onderweg hielden we rekening met drie belangrijke doelstellingen:

  1. Een goede en logische ontsluiting van de Stone&Style productcatalogus
  2. Een plek voorzien voor wat Ebema ‘Outspiration’ noemt (blogartikels, inspirerende cases, inspelen op de nieuwste trends, etc). Om te prikkelen, maar ook naar door te linken vanuit nieuwsbrieven of social media.
  3. Inzetten op de verschillende diensten die Ebema levert, zoals het Creative Lab en Custom Concrete (waar ze hun sterkte in maatwerk naar voor schuiven) Zo willen ze inspelen op specifieke behoeften en wensen van de consument en een stap voor blijven op de concurrentie.
Ebema

Resultaat

Ebema wil vooruitstrevend zijn en slaagt daar ook in met dit nieuwe platform. Ze willen meer bieden dan enkel hun catalogus in digitale vorm aanbieden. We zijn er samen in geslaagd om de veelheid aan informatie veel minder complex te maken. De eindconsument krijgt waar hij naar vraagt: enkel de info die hij gevraagd heeft.

Ebema kreeg kreeg van ons de juiste bouwstenen om mooie en inspirerende pagina’s te bouwen. Het team kan kiezen uit verschillende headers en krijgt extra veel flexibiliteit bij de opbouw van elke pagina. Zo lukt het om de unieke identiteit van Ebema doorheen alle pagina’s te behouden en hun verhaal op een correcte manier te vertellen.

Dit project kreeg een zeer korte deadline mee, en moest dus op zeer korte termijn gerealiseerd worden. Dat was voor ons zeker een reden om voor Nascom te kiezen. We zijn bijzonder trots op de manier waarop je van de projectfoto’s naadloos kunt doorklikken naar de producten op de foto’s.
Fase 1 van dit project is nu opgeleverd, maar er volgen weldra nog enkele features waar we trots op zijn. Ook de Ebema en Living City websites worden nog voor de zomer gelanceerd.

Ebema professionals